ארבע דרכים לחשיבה חיובית יומיומית (וטטריס)

אני זוכרת שבצעירותי שיחקתי בטטריס המון.

נכון שזה בין המשחקים הקוליים שהיו אז (לא היו המון אופציות זמינות...) אבל בנוסף - הוא היה כייפי, פשוט ומעביר את הזמן בכיף.


מי לא זוכר כמה המשחק טטריס ממכר, וכמה שיחקנו בו כילדים?


אז הבשורה הטובה - יש במשחק הזה גם דברים טובים!

למה?

כי בזכותו גילו שהמוח שלנו אוהב למצוא תבניות.


באחד מהמחקרים הפסיכולוגים נתנו למשתתפים לשחק 3 שעות טטריס ביום וגילו שהם חולמים אפילו בלילה על צורות טטריס. כך גילו, שהמוח שלנו מחפש תבניות קבועות בתחומים רבים בחיינו.

למשל: עובדים שבמשך 8 שעות מחפשים טעויות בטפסים, גם לאחר שעות העבודה ימשיכו לחפש שגיאות מבלי לשים לב אפילו.


המסקנה היא שניתן לאמן את המוח לתבניות חיוביות.


כיצד ניתן לעשות זאת? קבלו ארבע דרכים נבחרות:

  • בכל פעם שיש חוויה חיובית סמנו אותה בכוכב ביומן שלכם.

  • כיתבו את החוויות החיוביות שלכם בסוף כל יום.

  • דברו על החוויות החיוביות ביותר שלכם במשך היום בארוחת הערב עם המשפחה.

  • חישבו על 3 דברים חיוביים בחייכם עוד לפני בדיקת האימייל שלכם בבוקר.


אלה רק כמה מהדרכים שבאמצעותן ניתן לאמן את החשיבה החיובית שלנו ולפתח את שריר האושר שלנו. כשהמחשבה החיובית נמצאת בחיינו אנחנו מרגילים את עצמנו גם לפרש את האירועים בצורה שונה וכך להעלות את מרכיב החוויות שלנו.


(רק להזכיר: האושר מורכב משלושה מרכיבים, שאת כולם אנחנו יכולים לשפר ולהעלות - שביעות הרצון, החוויות והמשמעות. בהרחבה בספר "מילד מאושר למבוגר מאושר".)


אפקט הטטריס

© 2019 by Keren Itay Levy

כל הזכויות שמורות, אין להעתיק או לשכפל   טקסטים ותמונות מאתר זה