למה אנחנו כבר פחות חיוביים?

עודכן ב: 28 אוק 2019


😁אפשר ללמוד להיות שמח וחיובי! באמת!😁

תחום הפסיכולוגיה החיובית צובר תאוצה בשנים האחרונות, ומתבסס על כך שאנשים באופן טבעי מחפשים כיצד לשפר את חייהם ולחיות חיים מסופקים יותר בכל התחומים (עבודה, חברים, משפחה).

בשנת 1998 פרופ' זליגמן הביא את הפסיכולוגיה החיובית להכרה ציבורית, והחלו לשים דגש על החוזקות של האנשים ולאו דוקא על מה שצריך לתקן.

אם עד אז הפסיכולוגיה התרכזה בהבאת האדם מהשלישי לנקודת האמצע, הפסיכולוגיה החיובית מתרכזת להביא לחיובי.

השאלה שהפסיכולוגיה החיובית עונה עליה היא כיצד אני יכול/ה להיות מאושר/ת יותר?

אחד השיעורים החשובים על מנת להצליח להיות חיוביים בגישה שלנו על מנת להיות חיוביים, לפי ד"ר בן שחר, הוא קודם כל להיות אנושיים, או במילותיו "הרשות להיות אנושיים".

למה הכוונה?

כילדים יש לנו רגשות רבים ומגוונים, ואנו מקבלים את זה שלפעמים עצוב לנו או קשה לנו, וכתוצאה מכך אנחנו מפתחים גמישות להתמודד עם מיגוון הרגשות שיש לנו.

לעומת זאת, כשאנחנו בוגרים, עקב כל מיני אמונות סביבתיות (כמו שאנשים עצובים מרחיקים אנשים אחרים וכו') אנחנו לא מרשים לעצמו להיות אנושיים ומשלמים על זה מחיר יקר.

גם עם ילדינו קשה לנו לפעמים להרגיש שכעס זה לגיטימי.

המסר החשוב כאן הוא שמותר לנו להיות אנושיים ולהרגיש אנושיים. עם זאת, הבחירה כיצד להתנהג בעקבות הרגשות היא שלנו, ועל זה חשוב שניקח אחריות.

ולכן - עם הילדים שלנו - בואו נעודד את מיגוון הרגשות שלהם. ניתן להם לגיטימציה להרגיש מה שהם מרגישים ונכיל אותם ובנוסף נלמד אותם שהבחירה לאיך שהם מגיבים היא שלהם.

פסיכולוגיה חיובית היא רק אחד מהכלים שאנחנו יכולים להשתמש בהם על מנת לפתח את כושר האושר שלנו ושל ילדינו.




#כושר_האושר

#_פיתוח_כושר_האושר

--

© 2020 by Keren Itay Levy

כל הזכויות שמורות, אין להעתיק או לשכפל   טקסטים ותמונות מאתר זה